Jesus: en resa genom hans liv (pocket)

Författare: James Martin SJ

Översättare: Maria Store

79 kr

Jag vill att du ska få möta den Jesus som du kanske redan känner, men på ett nytt sätt. Eller så kanske du inte vet så mycket om Jesus, och då vill jag presentera honom för dig. Framför allt vill jag presentera dig för den Jesus som jag känner och älskar, han som står i centrum för mitt liv. Att lära känna Jesus har varit en pilgrimsresa.

Jesu liv återberättas här så att alla kan ta det till sig, både den som är ny i tron eller inte har någon alls, och den som har en fördjupad tro och god Kristuskännedom. James Martin besöker de platser där Jesus levde, undervisade och  dog. Och kombinationen av de bibliska berättelserna, James Martins iakttagande öga och hans förmåga att kommunicera, gör att vi känner smakerna, förnimmer dofterna och hör ljuden från det land och den tid som Jesus levde i. Vi gör Pilgrimsresan tillsammans och får uppleva Nya testamentes händelser i ett nytt ljus. Det gör att den här boken blir en reseskildring, Jesusbiografi och andlig vägledning i ett och samma grepp.

Översatt av Maria Store.

Pocket, 552 sid. Finns även inbunden.

James Martin är jesuitpräst, kulturredaktör och författare till flera böcker. Han är redaktör för den katolska tidskriften America, en ofta anlitad mediekommentator och har medverkat i olika sammanhang som The Colbert Report, New York Times och Wall Street Journal. Sedan våren 2017 är han rådgivande konsult åt Vatikanens sekretariat för kommunikation. På Veritas Förlag har tidigare utkommit Söka och finna Gud i allt (inbunden och pocket) samt Jesus: en resa genom hans liv (inbunden).

Bild